
Moreover, family, school ethos and academic culture were significant contextual factors that influenced student learning. Through the utility of semi-structured focus group interviews this study found that active, meaningful learning experiences enabled successful implementation. Therefore this case study explored the student learning experience of ten senior students within a whole school positive education initiative in an all boys private school in New South Wales, Australia. This is an important oversight, as the core aim of education is to support learning (Killen 2005). Contemporary School Psychology,2019), and there are fewer implementation studies that examine the student experience of learning. There are few implementation studies within positive education (Halliday et al. However, schools are complex environments and education in real-life contexts is influenced by a multiplicity of factors (Halliday et al. These characteristics include following a whole school approach, integrating positive psychology into traditional subjects, and adopting a wellbeing curriculum (Waters Australian Educational and Developmental Psychologist, 28(2), 75–90, 2011). In the emergent field of positive education, studies have investigated the characteristics of successful positive education interventions (Waters Australian Educational and Developmental Psychologist, 28(2), 75–90, 2011). Hastane mülkiyeti değişkeni ile örgüt kültürü toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,01). Araştırma sonucunda, psikolojik sermaye ile örgüt kültürü arasında pozitif yönde, zayıf (0,185) ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05). Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Birinci bölümde, demografik özelliklerin yer aldığı “Kişisel Bilgiler Formu”, ikinci bölümde “Psikolojik Sermaye Ölçeği”, üçüncü bölümde ise “Örgüt Kültürü Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler ölçek yöntemi ile toplanmış ve üç bölümden oluşan veri toplama araçları kullanılmıştır. İstanbul Anadolu yakasında faaliyet gösteren özel, kamu ve vakıf hastanesinde görev yapan 257 hastane çalışanı (sağlık çalışanları, idari çalışanlar ve diğer çalışanlar) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kesitsel ve betimleyici bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Suggests possibilities for collaboration between pastoral psychologyīu araştırma, hastanelerin rekabet avantajı elde etmesi ve sürdürmesinde önemli bir kaynak olan psikolojik sermaye ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiyi saptamak ve özel, kamu ve vakıf hastanesi karşılaştırmasını incelemek amacı ile yapılmıştır. This essay presents commonįeatures, aims, and virtues such as forgiveness, hope, and love and Positive psychologyĬonversely can benefit from the religious dimension and meaning of Theories that positive psychology developed. Virtues, pastoral counselors can benefit from the research findings and These commonalities encourageĬollaboration between these disciplines. Although they have epistemologicallyĭifferent roots, pastoral and positive psychology have many commonįeatures, virtues, and aims. Pastoral psychology also emphasizes potentials and personal growthĪnd employs the same virtues. Positive psychology rediscovered in 2000 the importance of positiveĮmotions, personal strengths, and virtues for mental health and wellbeing.Īs psychology from the pastoral counselor’s point of view, Following the humanistic approach in psychology around 1950,
